Vanliga frågor

 

Beställning och Leverans

Levererar ni inom Sverige?

Ja, vi levererar till hela Sverige med pålitliga transportörer som PostNord, Budbee, Instabox, Airmee, DHL och fler.

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Vår hanteringstid är 1–2 arbetsdagar innan varorna skickas. När din order har skickats är den beräknade leveranstiden:

Stockholm: 4 – 11 arbetsdagar
Göteborg & Malmö: 6 – 13 arbetsdagar
Uppsala och närliggande områden: 5 –12 arbetsdagar
Övriga Sverige: 6 – 13 arbetsdagar

Hur kan jag följa min beställning?

När din order är genomförd får du en bekräftelse via e-post och/eller SMS. När paketet är skickat får du även en leveransbekräftelse med spårningsnummer. Har du inte fått bekräftelsen eller vill veta mer, vänligen kontakta oss.

Kan jag avbeställa min order?

Vi skickar ofta beställningar redan nästa arbetsdag. Kontakta oss därför omgående om du vill avbeställa. När ordern har bearbetats och skickats (inom 24 timmar) går den tyvärr inte att avbryta. Hör ändå av dig via kontaktsidan så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.

Mitt paket har inte kommit fram – är det förlorat?

Om du misstänker att ditt paket blivit försenat eller förlorat, vänligen kontakta oss. Vi öppnar då en utredning hos transportören. Tyvärr kan vi inte skicka om varan eller återbetala förrän utredningen är klar. Vi håller dig informerad under processen.

Skickas alla varor i min beställning samtidigt?

Oftast skickas alla varor tillsammans. Vid hög efterfrågan kan vissa produkter skickas separat och därmed levereras vid olika tidpunkter.

Betalning

Vilka betalmetoder accepterar ni?

Vi accepterar alla vanliga bank- och kreditkort, inklusive Visa, Mastercard och American Express. Du kan även betala tryggt med Klarna eller PayPal.

När får jag min återbetalning?

Återbetalningar behandlas normalt inom 3 arbetsdagar efter att vi mottagit din retur. Din bank kan dock ta upp till 10 arbetsdagar innan pengarna syns på kontot. Vi skickar en bekräftelse via e-post när återbetalningen är gjord.

Är det säkert att handla hos er?

Ja, axmof.se använder SSL-kryptering för att skydda dina uppgifter. All känslig information (namn, adress och kortuppgifter) behandlas endast på säkra servrar.

Är mina uppgifter skyddade?

Absolut. Vi tar säkerhet och integritet på största allvar. Alla köp hanteras via Shopify, en av världens största och mest pålitliga e-handelsplattformar, helt i enlighet med GDPR och svensk lagstiftning.

Övriga Frågor

Jag behöver ändra min order, hur gör jag?

Kontakta oss så snart som möjligt via vår kontaktsida. Efter att ordern har bearbetats (inom 24 timmar) kan vi tyvärr inte göra några ändringar.

Varan jag fick är skadad, vad gör jag?

Om din vara är skadad eller inte stämmer med beskrivningen, kontakta oss omedelbart så löser vi det. Se även vår returpolicy för mer information om återbetalning.